torsdag 17 juni 2010

mer blommor till pojkar

bra skrivet

Polarn o Pyret har just nu en sommarkampanj som de kallar "I full blom". Fina storblommiga mönster pryder välkomstbilden för kampanjen. Men inte ett enda pojkplagg finns med storblommigt mönster, det är idel klänningar.

Måste jag alltså köpa klänningar för att min pojkunge ska få ha blommiga kläder? Nej, fram för fler unisexmodeller av tröjor och byxor, med mönster av alla möjliga slag, i alla möjliga färger.

Låt variationerna bland barnkläder vara så stora att alla smaker får plats!

Jag skrev ett mail till PoP där jag efterfrågade storblommigt på pojktröjor och byxor och fick svaret:
"Efterfrågan på blommigt på pojk har inte varit så stor"

Jag anar dock att det finns många med mig som gärna skulle köpa blommiga kläder till våra söner, om de bara fanns! Därför tycker jag att vi ska visa det för PoP (och även för alla andra butiker som säljer barnkläder).

Så stäm nu in i sången här nedanför och låt den ljuda över hela vårt avlånga land!

(Melodi: Jag vill ha blommig falukorv till lunch, mamma)

Jag vill ha blommiga kläder till min son, Polarn
Nåt annat vill jag inte ha
Jag är trött på det gråa, det blåa och det dystra
Nu är det dags för mera färg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar