onsdag 24 november 2010

lagstiftning på reflex?

när jag gick i grundskolan och även början av gymnasiet tyckte jag av någon märklig anledning att det var lite töntigt att använda reflex. men när jag tog körkort ändrade jag snabbt åsikt. det är fanimej skitsvårt att se folk som inte har reflex. de flesta (mig inkluderat) i detta land har dessutom svarta kläder på vinterhalvåret, vilket gör det extra svårt att se dom.

när jag åkte hem från jobbet idag och kom till ett övergångsställe var det en som gick rakt ut i vägen. om jag hade kommit i större hastighet än jag gjorde skulle jag inte haft en chans att stanna.

med detta vill jag säga: tycker ni det är töntigt eller fult att ha reflex, tänk om. tänk på vad alternativet kan innebära......



denna reflex får pryda min jacka i vinter

2 kommentarer:

  1. Helt rätt, att folk har så lite innanför pannbenet är skrämmande, och det mest skrämmande är att så många som har körkort inte har reflex eller reflexväst. Sämst är stadsbor som tror att de syns i gatljuset. Fram för reflexer och lampor av alla de slag. Ha en bra dag i det vackra vita landskapet. ub

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dej!! Och speciellt sen jag tog körkortet, faaasen va svårt det är att upptäcka folk i mörkret! Tycker det borde va en såndär insydd reflex nere på baksidan på alla vinterjackor ja.. de är ju tillochmed snyggt :)

    SvaraRadera