måndag 16 maj 2011

orättvist

har länge följt bloggen längtan till ett barn och följt paret i deras kamp att bli gravida. och tills slut lyckades dom och de väntar, precis som vi en liten knodd. men nu se sista dagarna är det med tårar i ögonen som jag läser inläggen. de har fått reda på att deras lille dutt har vattenskalle och kommer inte klara av ett liv utanför livmodern. därför har de påbörjat en abort, som idag ska "fullbordas".

jag kan inte föreställa mig vilken smärta paret i detta nu måste gå igenom och det får mig samtidigt att rysa och må illa av tanken på att detta lika gärna kunde ha hänt oss. redan i magen får man en stark anknytning till den lille krabat som ligger där inne och lite naivt tänker man (jag) att bara man klarar av tiden fram tills v12 går det bra. men det är inte alltid det gör det tyvärr....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar