torsdag 22 september 2011

det här med att laga och äta mat

när jag va gravid fick jag oräkneliga gånger höra att "bunkra upp med matlådor, för du kommer aldrig hinna laga mat". jaja, så farligt kan det väl inte vara tänkte jag. spädbarn sover ju mestadels, något hinner jag väl tillaga under dagen.
tji fick jag. big time.
är det inte blöja, är det spy. är det inte spy är det närhet som gäller.

idag tänkte jag för en gång skull börja med maten innan viktor kom hem från jobbet. lyckades jag? nope. jag hann plocka fram allt och sätta på spisen. sen blev det både bajskalas och kaskadspya, samtidigt (det var för övrigt 4 bodyn som blev nerspydd idag).
så de där matlådorna jag bunkrade upp med innan pyret kom är inte ogjorda kan jag meddela.

och det här med att äta mat...det verkar som om alice har någon inbyggd radar som känner av när morsan ska sätta sig och få i sig lite mat. så fort jag ska sätta gaffeln mot munnen är det likadant som jag beskrev ovan. bajs, spy eller gos som gäller.

men trots att jag varje gång får slänga i mig maten älskar jag henne mer och mer för varje dag

2 kommentarer:

  1. Ja, det är inte lätt att få till det med maten alltid.

    SvaraRadera
  2. haha det där känner jag så väl igen, inte alltid lätt att få i sig mat ;) nu är det betydligt lättare men i början så lyckades Alva alltid pricka in våra måltider !

    Det gick toppen att ta med sig Alva till Ullared, en av oss körde barnvagn och en körde kundvagn ;) haha. Visst att vi kanske valde en dum helg (löningshelg och suuuupermycket folk) ;) men de hade ju massa skötbord på toaletterna, amningsrum, skötrum, matstolar i määngder, haklappar och micro att värma mat i :) så det var ett stort plus !

    SvaraRadera