måndag 19 september 2011

sova själv

inatt var första natten som alice inte sov mellan mig och viktor i vår säng. istället sov hon i vaggan. jag vet inte vem det var jobbigast för, mig eller henne, men någon gång måste hon ju börja sova själv.
det var lite kämpigt att somna, men efter lite mat och tröst så gick det till slut. sen sov både hon och jag som små änglar hela natten. jag kommer inte ens ihåg om jag har ammat någon gång inatt (förutom vid 5-tiden), då har man sovit bra va? så idag är det en riktigt utvilad mamma som tar tag i denna måndag

om en stund ska vi trotsa regnet och gå in till stan och BVC för att väga finaste


här är alice 1 dag och provligger vaggan

1 kommentar:

  1. I längden är det nog skönast att inte ha dom i sin egen säng...

    Sv:
    Jag har haft lite andra genomskinliga påsar i skötväskan innan men nu slog jag som sagt till på hundbajspåsar. Trodde att det bara fanns svarta men det fanns både rosa och blå.

    SvaraRadera