måndag 17 oktober 2011

sluta vara sånna latkorvar

igår var jag och min lilla familj på ikea.
på ikeas parkering finns ett mycket bra fenomen- familjeparkering. familjeparkeringen innebär att parkeringsrutorna är större än de vanliga rutorna. detta för att man ska kunna öppna bildörrarna helt, eftersom det är nästintill omöjligt att få ut ett barn som behöver bäras, alternativt ta ut hela babybarnstolen om inte dörren är helt öppen.
familjeparkeringen är märkt med skyltar där det är en familj och en barnvagn på. det går helt enkelt inte att ta fel på en familjeparkeringsplats.
till saken hör att familjeparkeringen är precis vid ingången till varuhuset.

igår när vi kom till ikea såg jag 2 stycken bilar som ställde sig på familjeparkeringen. i en av bilarna klev ett ungt par ut, inte ett barn i sikte. i den andra bilen klev det ut ett medelålders par, inte heller där ett barn i sikte.
detta gjorde att jag såg rött.
kan inte folk bara sluta vara så jäkla lata och istället gå de där extra meterna som de behöver göra om de ställer sig på den vanliga parkeringen.

låt de få familjeparkeringsplatserna som finns vara till oss som verkligen behöver dom


om ni inte har barn i bilen, låt då dessa va

3 kommentarer:

  1. Visst blir man irriterad!

    Sv:
    Tunikan är ju jätte söt.

    SvaraRadera
  2. Gnällkorv, du och Andreas kan ju starta en grupp. Jag stör mig på mycket, men inte på detta faktiskt. Hahaha! =) Andrea

    SvaraRadera
  3. Det där retar jag mig också på.

    SvaraRadera