fredag 13 januari 2012

Andas

Jag och Alice började med en lugn och stillsam morgon. Men snart byttes den ut mot stress, stress och åter stress....
På mindre än 20 minuter skulle jag: mata Alice, byta om, borsta tänderna, ta på oss ytterkläder och ta mig till vårdcentralen inne i stan. Jag klarade allt detta på 18 minuter.
Sen en snabb rådgivning på vårdcentralen. Därefter vidare till Viktors jobb för att hämta kontokort. Sen åka ut till Bergvik för att gå till apoteket och mathandling på Maxi.
Emellan allt detta hade jag ringt och tagit emot ca 10 telefonsamtal.
Efter Bergvik åkte vi hem. Då var det diskning, städning, tvättning och matning till Alice som gällde.

Nu är klockan 14 och jag ska sitta i soffan 10 minuter innan det är promenad, matlagning och fredagsmys med vänner som gäller.

Och där vaknade Alice. Jaja, det blev iallafall 4 minuter i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar