söndag 18 mars 2012

Hemma

Nu har jag och Alice kommit hem från Stockholm.
Det har vart en jättetrevlig helg. Vi har shoppat, vart barnvakter och idag var vi på naturhistoriska museet.

Är så himla stolt över Alice. Under den 3 timmar långa tågresan grät hon inte en tår, trotts att hon var j ä t t e t r ö t t.
Tacka gud för smarta telefoner säger jag. You Tube räddade vår tågresa. Sammanlagt tror jag vi kollade på mobilen i två timmar, på samma klipp- babblarna. Alice favorit.

När vi väl skulle förbereda oss för avgång märker jag att på vår barnvagn, ligger det tre resväskor plus en barnvagn. Det blev lite svettigt att få av allt, fälla upp vagnen, ta på Alice kläder, få med all packning samtidigt som man ska göra sig så liten så möjligt för att inte mosa allt folk som står i gångarna. Puh!
Nästa gång jag reser ensam med barn tar jag nog bilen.

Alice och kusin Albin på Naturhistoriska, plus en trött Alice på tåget hem.

1 kommentar: