måndag 4 april 2011

stoppa pressarna

jag har gjort det. jag har b a k a t. ja, jag förstår att ni har lika svårt som mig att förstå det, men det är sant.
jag inser att de flesta av er (särskilt du teta ;)) inte tycker detta är en så stor grej. men här har ni en tjej som har bakat ungefär lika många gånger som hon har haft hemkunskapslektioner (och inte ens där bakade vi varje gång).

men nu när jag insett hur lätt och för att inte prata om hur gott det blev, hoppas jag att detta händer oftare. jag har ju ändå en vision om att bli en sån där bullmamma som kan slänga ihop en kaka lite snabbt och lätt så fort besök vankas.


dessa kladdkaksmuffins fick det bli idag (minus toppingen)


nu hoppas jag även att jag inom det närmsta blir sugen och duktig på att laga mat. jag vill ju inte att mitt barn ska behöva äta snabbmakaroner varje gång dennes pappa inte är hemma.

4 kommentarer:

  1. Haha ja det är faktiskt ganska lätt att baka oftast, ändå gör inte jag det heller så ofta ;-).

    Cykeln är en ganska gammal crescent! Men de ser ungefär likadana ut fortfarande!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad gott det ser ut, ta gärna med något gott hembakat till påsk, alla mammor bakar inte så ofta nu längre.
    Kram mamma

    SvaraRadera
  3. Jag var heller inte nån fena på mat innan jag försökt ett antal ggr.
    Kram på er Pappa

    SvaraRadera