onsdag 30 november 2011

Akuten

Hemlängtan jag skrev om i söndags höll i sig. Så i måndags åkte jag och Alice hem till mina föräldrar. Så nu klarar man sig till lucia, då det bär "hemåt" igen.

Igår spenderade vi kvällen på ett ställe man aldrig vill behöva åka till med sitt barn, nämligen akuten. Alice började spy massor igår eftermiddag/kväll så jag ringde sjukvårdsupplysningen och frågade om så små barn kan ha magsjuka. Efter att ha ställt några frågor till mig och rådfrågat en kollega tyckte damen i andra änden att vi skulle åka in till akuten, eftersom det går så snabbt för spädbarn att bli uttorkade.
Så sagt och gjort. Vi åkte till akuten, där vi fick vänta en bra stund innan vi fick komma och träffa en läkare. Väl där konstaterade han att det troligtvis handlade om något infektiöst! eftersom hon hade kaskadspytt sådana mängder.
Eftersom vi bor 5 minuter från sjukhuset fick vi åka hem igen. Vi skulle ringa läkaren kl 24 och säga hur det hade gått.
Som tur va behöll Alice maten hon fick igårkväll så vi behövde inte åka in igen.

Usch. Vad det än gäller så är det aldrig kul att behöva åka in till sjukhuset med sitt barn.


Mammas skrutta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar